
Υποχρεωτικό
Υποχρεωτικό
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Διδασκαλία | 3 |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Γενικού υπόβαθρου, Υποχρεωτικό |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | |
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι |
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να κατανοήσουν τις βασικές αρχές της μακροοικονομικής που θα τους εφοδιάσει με εργαλεία, τεχνικές, και έναν αναλυτικό τρόπο σκέψης ο οποίος θα τους είναι ιδιαίτερα χρήσιμος στα μαθήματα μακροοικονομικής κατεύθυνσης που θα διδαχθούν στη συνέχεια των σπουδών τους στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών. Οι φοιτητές θα είναι σε θέση να περιγράψουν και να αναλύσουν βασικά μακροοικονομικά μεγέθη όπως το ΑΕΠ, τον πληθωρισμό, την ανεργία, την οικονομική ανάπτυξη, την αποταμίευση, την επένδυση, το εμπορικό ισοζύγιο, τις συναλλαγματικές ισοτιμίες, το κρατικό προϋπολογισμό. Επιπλέον, θα μπορούν να εξηγήσουν, να περιγράψουν και να αναλύσουν τις βασικές σχέσεις μεταξύ πληθωρισμού και ανεργίας, μισθού και απασχόλησης, επιτοκίου και δανειακών κεφαλαίων, ποσότητας χρήματος και πληθωρισμού, όπως επίσης τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν το χρηματοπιστωτικό σύστημα, το νομισματικό σύστημα, η αγορά δανειακών κεφαλαίων και οι οικονομικοί κύκλοι. |
Γενικές Ικανότητες |
Το μάθημα αυτό αποσκοπεί στο να αποκτήσει ο πτυχιούχος γενικές ικανότητες ανάπτυξης σύνθετης κριτικής σκέψης, λογικής επιχειρηματολογίας, επεξεργασίας και ανάλυσης προβλημάτων, λήψης αποφάσεων, αυτόνομης εργασίας, προσαρμογής σε νέες καταστάσεις, αναζήτησης, ανάλυσης και σύνθεσης δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση των απαραίτητων ΤΠΕ και επίδειξης επαγγελματικής, κοινωνικής και ηθικής υπευθυνότητας. |
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Η παράδοση του μαθήματος πραγματοποιείται πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | Κατά τη διδασκαλία και στην επικοινωνία με τους φοιτητές χρησιμοποιούνται ΤΠΕ (χρήση powerpoint και videoprojector για την παράδοση των διαλέξεων και χρήση e-class και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επικοινωνία με τους φοιτητές). | ||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Ερωτήσεις Κρίσεως που μπορούν να λάβουν τη μορφή Δοκιμασίας Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεων Σύντομης Απάντησης, Επίλυσης Προβλημάτων, Θεμάτων Ανάπτυξης με Διαγραμματική Απεικόνιση για την αξιολόγηση των φοιτητών. Η βαθμολογία των φοιτητών στηρίζεται κυρίως στην επίδοσή τους κατά την τελική γραπτή εξέταση και σε ποσοστό 20% από την ενδιάμεση εξέταση προόδου ή από γραπτή εργασία με παρουσίαση. |
Ως βασικά εγχειρίδια για το μάθημα έχουν προταθεί τα κάτωθι βιβλία: Mankiw Gregory N., Taylor Mark P. «Οικονομική Μακροοικονομική» Έκδοση 4η, Εκδόσεις: Τζιόλα. Sloman John, Wride Alison, Garratt Dean. «Εισαγωγή στην Οικονομική: Μακροοικονομική», Εκδόσεις Broken Hill. Colander David C. «Μακροοικονομική», Εκδόσεις Κριτική. |